Photobucket

31 January 2011

BANJIR ohh BANJIR

Owyeah2..Sume da tau kan yang kat Johor skang ne tengah ujan setiap hari tanpa henti. Sangat sejuk! Hari2 balik skola maen ujaaaan.Bruuu..Bruuu (bunyi ujan) HAHA! Thank God skarang ne tengacuti skola sebab raya cina "GONG XI FA CAI!!". So gedik2 santai jela kat rumah..Awal taun punya plan na menggedik diPort Dickson sume TERPAKSA dibatalkan sebab ujan sangat lebaaat. Takot la pape jadik ty kan. Sangat sedey sebab kena duduk rumah je time cuti. Sumpa ta rasa mcam cuti. Dahla kena stay kat rumah jewp..pastu bole plak an dapat amanah saham berhad dari cekgu2.Homework bhaii...berlambak2! ak rasa bebudak matrix ng bebudak U punya assignment uwn ta sebeban mcm kitorang punya homework. Tapi takpe ah kan..Ko na pandai,ko jngan banyak cakap! Ko buat jewp..Hehe! Mslahnye buat plak. Sebok je siapkan MUET.


Yeaa..MUET etoo ada kerja KURUS! hahah. nek kurus da tangan aku menaip bait2 kata yang berkaitan dengan PSYCHOLOGICAL DISORDER. tajuk aku utk folio Muet ue ah. Cam ade kena2 je ng aku yang agak tingTong fikirannye neh. Maklumat ttg benda ne memang pelbagai. Dah search baru aku tau yang Psychological disorder ne banyak jenis. mmg best ah bila dapat tau benda yang kita ta pernah2 tau an.Termasuk ah tentang split personality! sangat menarik seyhh bila dapat find out tentang benda neh. Sesape yang na tau ue pegi la search sendirik. Sendiri nak,sendiri usaha (bak kata ibu aku) uhukkk..

Topik aku nampaknya dah menyimpang.daripada nak mmbebel pasal banjir,termasuk plak topik muet.benda ne mmg betul2 menghantui fikiran aku cuti2 neh..rasa guilty je di saat aku na bermalas-malasan.Huhu.Okayh..hah! KLUANG BANJIR SKARANG NE! terok gilew. lbey terok dripada yg taon 2007 dulu.Air Area jalan sawi katany da mencecah paras pinggang. Bandar ta usah cakap ah. Lagi best..bole buat swimming lesson kat situ.Huhuu.Sape ta pandai swimming sila turun ke bandar kluang ye.anda bole dapatkan swimming lesson percuma disitu!risiko sendiri ah..ngee~

Sudahla tu..! ehemm,ne adalah gambar di sekitar kluang sewaktu banjir melanda. ENJOY~




FLOODING IN KLUANG JOHOR



Ne jambatan ke-2 yang dibina..air Sungai da mula melimpah

Ne la rupa dye..tgok ah air sungai da sampai mana.Tinggi weyhh!!
HASILNYAA....sedey je tengok T.T
Ni sungai..NTAH! hehe. Yang pasti dy da melimpah
Kawasan bandar

Bandar..Agak dalam gak ahh

Pakcek2 JKR! wokk! ^^

Gambarajah kredit to Mr Redzuan ray (Facebook)

Skarang ne aku dok pikir psal mangsa2 banjir (trmasuklaaaa..Bf aku.haha) Bayangkn dorg kena membersihkan satu rumah.Aku ta sanggup!! Kerugian lagi..fuhh. Alhamdulillah rumah aku ta naek air. Kalu naek,mmg giler ah..AIR LOJI! Yukss =.="

No comments:

Post a Comment